
Пам'ятка учасника огляду - конкурсу "Живи, книго!"
1.При одержанні підручників у бібліотеці прогляньте їх.
При виявленні пошкоджень повідомте бібліотекаря.
2.Обгорніть підручники, підклейте їх.
3. Якщо ви зіпсували або загубили підручник, поверніть до бібліотеки аналогічний чи замініть його іншою навчальною книгою.
4. Не перегинайте палітурки підручника, не зменшуйте й міцність.
5. Не загинайте кути сторінок.
6. Не робіть поміток, не розмальовуйте книги.
7. Кладіть підручники тільки на чистий стіл.
8. Бережіть підручник від сонця і від вологи.
9. Відведіть вдома місце для навчальних книг.
10.Коли ви берете в руки підручник, обов’язково згадайте, що йогостворювало багато людей. Працюйте з ним акуратно, пам’ятайте, що книжка має прожити довге життя і нею в наступні рокикористуватимуться молодші шкільні товариші.
Бережіть підручник – він ваш вірний помічник і порадник.
Правила поводження учнів з книгою
1. Обгорни книгу в папір — не бруднитиметься обкладинка.
2. Не читай книгу під час їди — можеш забруднити її.
3. Не клади в книгу олівців, ручок та інших товстихпредметів — від цього рветься палітурка.
4. Не загинай ріжків на сторінках книги — ріжки відриваються і псується книга — зроби собі для книги закладку.
5. Не рви сторінок, не малюй і не пиши нічого в книзі,не роби в ній ніяких поміток.
6. Не перегинай книгу — від цього вириваються сторінки, який має незначні пошкодження або помарки, але придатний для користування;
7. Перегортаючи прочитану сторінку, держи її за верхній край.
8. Не читай книгу на сонці.
Критерії оцінювання стану підручників
1. Для визначення стану підручників при оглядах таконкурсах, а також при одержанні з бібліотеки і при поверненні в бібліотеку застосовувати такі оцінки:
«5» — відмінний — підручник, який був у користуванні, але не має пошкоджень і помарок;
«4» — добрий, який має незначні пошкодження або помарки, але придатний для користування;
«З» — задовільний — має пошкодження і помарки, алепридатний для користування;
«2» — незадовільний — має значні пошкодження і помарки і не придатний для користування.
2. Оцінка «зразкова» з поведінки не може бути виставлена учневі, в якого стан підручників буде оцінено балом "3".
Єдині вимоги щодо використання і збереження підручників затверджені педагогічною радою школи.

ЄДИНІ ВИМОГИ
щодо використання і збереження підручників
учнями школи
а) дбайливо поводитись з підручниками як з бібліотечними, так і з своїми власними;
б) при одержанні підручників з бібліотеки переглянути їх і про виявлені дефекти повідомити бібліотекаря, якщо підручник має незначні пошкодження, відремонтувати його в «Книжковій лікарні»;
в) якщо учнем підручник втрачений чи пошкоджений — повернути до бібліотеки такий же підручник або замінити його іншим, який визнаний, бібліотекою рівноцінним за змістом і вартістю.
До учнів, які недбайливо поводитимуться з підручниками, застосовувати заходи громадського впливу через учнівське самоврядування.

Робота з фондом підручників
Однією із характерних особливостей формування бібліотечного фонду шкільної бібліотеки є те, що вона комплектує і веде два окремих фонди: художній і бібліотечний фонд підручників. Бібліотечний фонд підручників у нашій шкільній бібліотеці зберігається окремо від художнього фонду.
- Підручники видаються учням безкоштовно, підлягають щорічній інвентаризації і знаходяться на балансі бібліотеки.
- В бібліотеці ведеться інвентарна книга підручників, реєстраційна картотека руху підручників, сумарна книга, чіткий облік накладних. Всі операції по обліку бібліотечного фонду ведуться чітко. В кінці року на підставі сумарної книги робиться звірка руху книжкового фонду з бухгалтерією. Сумарний облік дає загальні відомості про фонд бібліотеки і зміни, які в ньому відбуваються. Підручники на початку навчального року видаються класоводам та класним керівникам. Вони ж і повертають підручники в кінці навчального року. Інформація про видачу підручників фіксується у класних формулярах.
- Правила гігієни читання
1. Не можна читати при слабкому освітленні. Світло повинно зліва зверху.
2. Книгу треба тримати на відстані 30 см від очей.
3. Не можна читати лежачи.
4. Не читайте книгу під час їжі.
5. Через кожну годину треба давати відпочинок очам на 10 хвилин.Правила поводження з книжкою
1. Беріть книги чистими руками.
2. Не перегинайте книжки, від цього випадають сторінки.
3. Не кладіть в книгу олівець, від цього вона рветься.
4. Не загинайте сторінки. Користуйтесь закладками.
5. Щоб книга чи підручник дольше служили Вам – обгорнить їх.Запам'ятай!!!
1. Пам’ятай, що читання – одна з найважливіших, найпотрібніших, найсерйозніших робіт, не «між іншим».
2. Навчися користуватися змістом.
3. Намагайся читати із закладкою, повертайся іноді до прочитаного.
4. Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин.
5. Закриваючи книгу (навіть прочитавши тільки частину її), подумай, що запам’яталося, схвилювало, налякало, утішило, вразило, здивувало.
6. Постарайся самостійно розібратися у всьому, пояснення незрозумілих слів шукай у тлумачних словниках.
7. Книга добре і надовго запам’ятовується, якщо її зміст розповісти другові, батькам.

А яка гігієна у ваших книжок?
Книга, як і людина, має своє життя, вона теж схильна до захворювань, а хворіючи – руйнується.














Всіх цих книжкових хвороб можна уникнути , створивши правильні санітарно-гігієнічні умови зберігання видань. Цим ви зможете запобігти передчасному старінню своєї книгозбірні.

Немає коментарів:
Дописати коментар